• شنبه ١٤ بهمن ١٤٠٢-١٦:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٠٠
چمران در مراسم رونمایی از تندیس دكتر شیبانی در موزه عبرت ایران:

شخصیت دکتر شیبانی الگویی برای همه نسل های انقلابی است

همزمان در ایام چهل و پنجمین سالگرد دهه مبارک فجر، مراسم رونمایی از تندیس دكتر عباس شیبانی با حضور خانواده این شخصیت مبارز و جمعی از اعضای شورای شهر تهران در موزه عبرت ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، این مراسم به میزبانی موزه عبرت ایران و با حضور مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران  به همراه خانواده این شخصیت مبارز برگزار شد، شماری از شخصیت های فقید دوران مبارزاتی انقلاب اسلامی ایران، به توصیف ویژگی های انسانی و مبارزاتی این عالم فرزانه در دوران طاغوت و خاطراتی از آثار حضور وی در جایگاه های مختلف مدیریتی در کشور پرداختند.
مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در آیین رونمایی تندیس زنده یاد دکتر عباس شیبانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این مجاهد خستگی‌ناپذیر به مرور خاطرات وی از دوران قبل از انقلاب تا حضور وی به عنوان نماینده مردم شهر تهران در شورای اسلامی شهر پرداخت و در این باره اظهار داشت: امروز توفیقی حاصل شد تا از نماد و تندیس یکی از مبارز ترین و شایسته ترین فرزندان انقلاب در همان اتاق کوچک زندان( موزه عبرت) پرده برداری شد. این شخصیت صفات بارز بسیاری در خود داشت که این صفات در بیان نمی گنجد و اگر هر انسانی از نزدیک با ایشان معاشرت داشت؛ می توانست این صفات را لمس کند. مضافاً بر اینکه خلوص و صفای ظاهری و باطنی او نه تنها می تواند ضرب المثل باشد؛ بلکه میتوان این شخصیت را الگو و نمونه کافی برای همه کسانی که دل در گرو انقلاب و خدمت به مردم دارد دانست.
وی تصریح كرد: شیبانی نیازمند تجلیل و تكریم نیست و این ما هستیم كه نیازمند درك كردار و منش و شخصیت بزرگانی همچون شیبانی هستیم. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یکی دیگر از مهمترین صفات شاخص مرحوم دکتر عباس شیبانی را ساده زیستی برشمرد و عنوان کرد: مرحوم شیبانی ۲۰ سال نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سه دوره نمایند مردم در شورای شهر تهران بودند و من شاهد این بودم که ایشان هیچ حق و حقوقی از شورا دریافت نمی‌کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه اینجانب از دوران مبارزات انقلاب ایشان را می‌شناختم و در سه دوره شورای اسلامی شهر تهران افتخار همکاری با این مرد بزرگ، نیک اندیش و ساده زیست را داشتم و در تمام این سال‌ها مراتب حسن خلق، وقت شناسی، پاک دستی، انقلابی گری، ولایتمداری و مردم داری ایشان بر همگان آشکار بود؛ یاد آور شد: دکتر شیبانی گرچه همیشه فعالِ حوزه‌ پزشکی، سیاسی و اجتماعی شناخته شده است، اما هیچ‌ گاه نمی ‌توان بیش از همه چیز زحمات و تلاش‌‌های این استاد بزرگ در عرصه پزشکی از جمله اقداماتی در زمینه پیوند اعضا، جراحی قلب، مغز و اعصاب و دیگر حوزه‌‌های اصلی پزشکی را نادیده گرفت. مضافاً بر اینکه این مرحوم فقید زمانی که بیمارستان حضرت زینب (س) در حال احداث بود و مشکل مالی داشت؛ تمام حق و حقوق خود را یکجا برای هزینه در بیمارستان اختصاص دادند.
چمران در پایان گفت: ایشان هم در دوران طاغوت همراه امام و یاران انقلاب نقش پررنگی در پیروزی انقلاب داشت و هم در ایام پس از پیروزی انقلاب در شورای انقلاب، نماینده مجلس خبرگان، وزیر کشاورزی، ریاست دانشگاه تهران، نماینده مجلس و عضو شورای اسلامی شهر تهران و سایر مناصب اداری و اجرایی، خدمات ارزنده و ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: